Wymioty u dwulatka
Witam,
Mam wielki problem z moim synkiem. Od jakiegoś czasu kiedy wieczorem przed spaniem wypija kaszę wymiotuje, tzn. potrafi wypić butelkę i to zwrócić, albo wypije pół butelki i wymiotuje. Tak samo robi rano, kiedy pije kaszkę, nie zdążę wyjść z pokoju, a on wymiotuje. Często także budzi się w nocy, płacze i z tego płaczu także wymiotuje. Zaznaczę, że nie robi tego za każdym razem, ale bardzo często. Ostatnio zaczął nawet w dzień wkładać sobie palce do buzi albo z płaczu wymiotuje. Nie wiem już co robić, boję się każdego nadchodzącego wieczoru i nocy, jesteśmy już z mężem wykończeni tą sytuacją, nie śpimy po nocach, boimy się, że się zachłyśnie i coś się mu stanie. Dręczy mnie też to, że synek bardzo źle śpi, nie ma praktycznie nocy, żeby nie płakał, niektórzy mówią, że to na ząbki. Sama nie wiem, źle sypia od zeszłego roku od sierpnia to jest 8 miesięcy, teraz jeszcze do tego doszły te wymioty. Zaczął także od jakiegoś czasu chrapać. Pytałam swojej lekarz rodzinnej o to, ale powiedziała, że nawet jak by miał coś z migdałkami to jest za mały, żeby coś przy tym robić i laryngolog będzie czekał aż podrośnie. Nie wiem co o tym myśleć... A może to jest przyczyną chrapania i wymiotowania kaszy? Proszę o pomoc, bo już nie wiem co robić.
Andżelika

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
Proszę koniecznie sprawdzić czy synek nie przejawia nietolerancji na
gluten i mleko. Wymiotuje po zjedzeniu kaszki, więc prawdopodobnie może
być na nią uczulony lub nie tolerować tego pokarmu. Można na próbę na
kilka dni wycofać mleko i gluten. Jest dużym chłopcem i może na kolację
czy śniadanie zjeść ryż lub kaszę jaglaną z duszonym jabłkiem. Naprawdę
warto spróbować i na pewno udać się do alergologa. Dziwię się reakcji
Pani doktor, jeżeli dziecko wymiotuje to znaczy, że coś mu dolega.
Dodatkowo dziecko, które spożywa produkty, których nie powinno często
jest rozdrażnione, płaczliwe. Proszę zmienić lekarza, nie powinno się
tego bagatelizować.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska