17-miesięczna córka - rezultaty ćwiczeń (obecnie 22 miesięcy)
Witam serdeczne,
Po raz kolejny relacjonuję osiągnięcia córeczki. Na wstępnie bardzo chciałam podziękować za wspaniałe pomoce do stymulacji rozwoju dzieci. Ja korzystam z Pani pomocy od ponad pół roku. Jestem zachwycona rezultatami. Córka pięknie się rozwija. Przerabiamy codziennie po kilka książeczek z serii "Kocham czytać" - córeczka je uwielbia i bardzo ładnie powtarza materiał z książeczek. Słuchamy także programu "Słucham i uczę się mówić" i "Trudne głoski". Córeczka bardzo dużo mówi bardzo wyraźnie i czasami zdarzy jej się powiedzieć zdanie złożone z 3 wyrazów. Widzę jaką radość dają jej wspólne ćwiczenia, a i dla mnie jest to przyjemny czas, bo widzę jak ten super spędzony czas wpływa na rozwój córeczki. Córeczka pokazuje i nazywa wszystkie części ciała bardzo szczegółowo np. pępek, pięta, brwi, czoło, kolano. Potrafi wskazać i nazwać zwierzątka na obrazku pies, kot, kaczka, indyk, krowa, koń, kogut, bocian, żaba, hipopotam. Zna wszystkie imiona domowników i wie jak nazywają się wujkowie i ciocie - po prostu jestem zachwycona jej rozwojem i z każdym dniem ćwiczeń mam coraz większą motywację do ćwiczeń. Wszystkim swoim znajomym polecam Pani metodę i pomoce do ćwiczeń. Mam tylko jedno zapytanie córeczka od jakiegoś czasu wiele rzeczy wącha - nie wiem z czym jest to związane, nie wiem czy się niepokoić? Czekam na odpowiedz i jeszcze raz dziękuję.
Ola

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Olu,
Bardzo dziękuję za ciepłe słowa i za nadzieję, która daje Pani innym mamom. To ważne, by wszystkie mamy zrozumiały, że czas spędzony z dzieckiem jest nie tylko stymulacją rozwoju, ale także sposobem radosnego spędzania wspólnego czasu, który już nigdy nie wróci, gdy dziecko podrośnie i pójdzie do szkoły. Jeśli Córeczka prawidłowo rozwija język, buduje zdania i nawiązuje relacje społeczne, to należy uznać, że wąchanie jest sposobem poznawania świata. Gdy dziecko sprawdza zapachy proszę je nazywać, gdy jest taka możliwość (wówczas gdy rzecz dotyczy jedzenia) pozwolić dziecku posmakować i nazwać smak.
Życzę cudownych chwil odkrywania świata razem ze swoim dzieckiem.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska