Problem z pamięcią
Witam,
Moja córka ma skończone 5 lat, pani w przedszkolu zwróciła uwagę na to, że jak czyta dzieciom książkę i zadaje pytania dotyczące czytanki Amelka nigdy nie potrafi odpowiedzieć na pytanie zadane przez panią. Pytałam córkę, dlaczego tak się dzieje twierdzi, że nie pamięta co pani czytała. Dodam, że z innymi ćwiczeniami nie ma problemów, ale bardzo mnie to martwi, bo w domu jej czytam i zaczęłam zadawać pytania to ona nie potrafi odpowiedzieć na pytanie dotyczące jakiegoś szczegółu czytanego zwrotkę wcześniej. Bardzo mnie to martwi. Proszę o jakieś wskazówki co robić.
Dorota

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Doroto,
Sądzę, że jest to problem uwagi słuchowej. Warto sprawdzić, czy Córeczka nie jest lewouszna. W takich sytuacjach polecam program słuchowy - może wystarczy jedna książeczka z serii "Słucham i uczę się mówić" - "Trudne głoski". Dziecko powinno słuchać w słuchawkach 15 minut dziennie.
Konieczne są także ćwiczenia koncentrcji słuchowej (opisałam je w książce "Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" - www.konferencje-logopedyczne.pl).
Radzę także poćwiczyć koncentrację na zadaniach grafomotorycznych - tu bardzo pomocne będzie seria Agnieszki Bali "Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu" - www.arson.pl.
Warto także rozpocząć naukę czytania sylabami, bo Córeczka należy do grupy dzieci zagrożonych dysleksją. Program wczesnej nauki czytania - "Kocham czytać" - www.we.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska