Dodatkowe ruchy ciała u 6-latka
Witam!
Mój syn bardzo często wykonuje dodatkowe ruchy ciała głównie bujanie się w przód i tył. Dzieje się to w bardzo różnych sytuacjach: gdy się stresuje, opowiada o czymś, oglądając telewizję. Dodam, iż mój syn należy do dzieci bardzo ruchliwych, powiedziałabym, że nadpobudliwych, często obgryza paznokcie.
Jest alergikiem - od roczku na lekach dla astmatyków, sterydach.
Pani w przedszkolu twierdzi, że on z tego wyrośnie. Proszę o poradę: czy powinniśmy zwracać mu uwagę, aby tego nie robił czy udawać, że tego nie widzimy, czy też skierować się do specjalisty
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Beata

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
Powinniście Państwo udać się do psychologa lub psychiatry dziecięcego.
Opisane zachowania synka świadczą o trudnościach rozwojowych. Jeżeli
synek jest nadruchliwy to powinien być pod opieką psychiatry. Myślę, że
warto zdiagnozować synka w kierunku zaburzeń z zakresu integracji
sensorycznej, opisane zachowania mogą z tego wynikać. Otrzymacie Państwo
różnego typu ćwiczenia do wykonywania w domu. Nie zwracałabym synkowi
uwagi, to nie są zachowania, które synek może kontrolować. Należałoby
się zająć jak najszybciej ze względu na zbliżającą się szkołę.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak