Warszawa

Porady naszych Ekspertów

2-latek nie reaguje na imię, polecenia, nie mówi

Witam,
Mam identyczny problem jak Pani, która opisała tutaj (http://czasdzieci.pl/eksperci/artykul,937b52-2_latek_nie.html) swój przypadek i to co do jednego słowa z tym, że ja byłam u psychiatry - nie stwierdziła autyzmu, u logopedy, ale nic nie może zrobić, bo synek nie rozumie poleceń, u neurologa i psychologa oraz dzisiaj robiliśmy badanie słuchu - wszystko dobrze. Ogólnie nie wiem co się dzieje i co robić dalej. Będę wdzięczna za każdą wskazówkę - co może być przyczyną i co robić dalej.
Agnieszka
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Odpowiedź:

Droga Pani Agnieszko,

Dwuletnie dziecko powinno już budować zdania gramatycznie poprawne. Brak mowy dramatycznie wpływa na kształtowanie się myślenia abstrakcyjnego, a tym samym ma wpływ na sukces edukacyjny dziecka. Koniecznie trzeba natychmiast rozpocząć stymulację. Może to Pani robić sama w domu, ale warto uzyskać wsparcie profesjonalnego terapeuty raz w tygodniu. Terapeutę mam nadzieję znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.
W tej chwili nie jest ważna przyczyna zaburzeń rozwoju Synka, ale podjęcie terapii! 
W domu należy wykorzystać:
1. Słuchanie wypowiedzi językowych Program "Słucham i uczę się mówić" -  "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze", w dalszym etapie "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki"20 minut dziennie. (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje
2. Nauka czytania metodą sylabową. Początkowe etapy nauki czytania (samogłoski) w zakładce „Do pobrania” na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl artykuł - Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną®.
3. Ćwiczenia artykulacyjne, polegające na mówieniu do dłoni dziecka, by poczuło na skórze ruch powietrza (podczas nauki powtarzania i rozpoznawania samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych i sylab - program "Kocham czytać",  www.we.pl) – 10 minut dziennie.
4. Ćwiczenie sekwencji i linearnych uporządkowań - I etap - "Sekwencje, Szeregi"www.konferencje-logopedyczne.pl
5. Ćwiczenia sekwencji i linearnych uporządkowań - "Układanki lewopółkulowe" - www.konferencje-logopedyczne.pl. Na początek naśladowanie wzoru z trzech klocków.
Ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" - www.konferencje-logopedyczne.pl.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska


Lubisz CzasDzieci.pl?  Polub nas na Facebooku!

Komentarze


Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć