2,4 lata nie mówi i od 4 mcy nie chce jeść nic poza produktami mlecznymi
Droga Pani,
Bardzo niepokoi mnie, że synek nic nie mówi poza słowem mama, ale tylko wtedy kiedy musi :(
Rozumiem go bez słów, pokazuje co chce, umie wytłumaczyć o co mu chodzi, często do niego mówię. Jesteśmy z mężem dwujęzyczni - polski i hebrajski, ostatnio na wszystko pokazuje "nie". Czy to bunt dwulatka? Jako mama czuje niepokój. I jeszcze jedne: bardzo lubi i często ogląda filmiki "Baby Einstein".
Czy może to być problemem w opóźnieniu mowy ?
Proszę o kontakt, nie wiem co robić...
Czytałam o autyzmie, ale nic nie jest podobne do zachowań mojego synka. To pogodny wesoły chłopczyk, problemem jest, że nic nie mówi.
Drugi problem, który spędza mi sen z powiek to, że synek je tylko produkty mleczne: mleko i jogurty, o żadnej innej potrawie nie chce słyszeć:( Wypluwa albo wymiotuje na zawołanie i tak już od ok. 4 mcy boimy się z mężem, że może to być niebezpieczne dla niego. Dodam, że przestał pić mleko w proszku ok. 7 mca. Po prostu odrzucał butelkę, a bez problemu zaczął jeść "jedzenie dorosłych". Rozwija się prawidłowo, robiliśmy badania krwi - nic nie wykazały poza podwyższoną ilością mikrocitrim, niestety nie wytłumaczono co to jest :( Waga w normie, motoryka prawidłowa, nastrój - wygląda na szczęśliwego :)
Bardzo proszę o pomoc!!!!
Lea

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Leo,
Dwujęzycznośc nie tłumaczy zaburzonych zachowań Synka, które wskazują wyraźnie na spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Dzieci ze
spektrum autyzmu są wesołe, przytulają się, lubią towarzystwo
dorosłych i dzieci, ale nie rozwijają mowy, zabawy tematycznej i
manipulują zachowaniem rodziców.
To ostatni moment, by prowadząc terapię pomóc dziecku powrócić na
prawidłową ścieżkę rozwoju.
Przede wszystkim należy uwzględnić:
- całkowity zakaz Tv, zabawek dźwiękowych, zabaw na komputerze i
komórką,
- natychmiastowe włączenie programu słuchowego "Słucham i uczę się
mówić": "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze"
www.arson.pl - TYLKO słuchanie W SŁUCHAWKACH przynosi efekt!!!
O wszystkich ćwiczenia przeczyta Pani w:
"Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych" oraz "Metoda
Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" - www.konferencje-logopedyczne.pl.
Terapeutów znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Serdecznie pozdrawiam, alejhem weał bnejhem
JAgoda Cieszyńska