2-latek nie chce mówić
Witam,
Mój syn ma 2 lata i 3 miesiące. Jest bardzo radosnym dzieckiem, które lubi bawić się z innymi dziećmi. Bardzo łatwo nawiązuje nowe kontakty, choć bywa w pierwszej chwili do obcych nieśmiały. Mieszkamy w Anglii i Kuba chodzi do angielskiej opiekunki. Niepokoi mnie to, że bardzo mało mówi. Jego słowa to mama, tata, baba, nie, daj, chcę i odgłosy zwierząt. Od miesiąca czasu zaczął dużo mówić, ale sam do siebie i to takie niezrozumiałe słowa. Dziecko potrafi skupić uwagę, ale jak proszę go o coś to albo nie wykonuje czynności, albo patrzy się na mnie i odwraca wzrok lub się śmieje. Nie wiem co mam o tym myśleć.
Czytałam, że poleca Pani program "Słucham i uczę sie mówić". Czy nauka przez słuchawki nie będzie nudząca dla dziecka? Bardzo proszę o opinie od Pani. Pozdrawiam
Renata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Renato,
Dwulatek powinien słuchać od 10-15 minut dziennie i to z pewnością go nie znudzi. Aby motywować dziecko do spontanicznego powtarzania i mówienia stosujemy program "Kocham czytać" -(www.we.pl). Dziecko ogląda kolorowe, wesołe rysunki i powtarza sylaby, które
odczytuje dorosły.
Może Pani skorzystać z pomocy polskiego logopedy i psychologa w Luton. Panie pracują według założeń Metody Krakowskiej.
Oto adres PROMED tel. 07436564107, 10-12 Wellington Street, Luton,
joasok@onet.pl.
Jeśli mieszka Pani zbyt daleko od Luton, pozostanie Pani w praca w domu, przede
wszystkim programem słuchowym. Wszystkie pozostałe ćwiczenia dokładnie opisałam w "Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci"-
www.konferencje-logopedyczne.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska