Mój syn nie chce się uczyć, cały czas by się bawił
Witam,
Mam problem z moim 10-letnim synem. Cały czas chce się bawić, a jak usłyszy, że ma odrobić lekcje albo się czegoś nauczyć to zaczyna płakać, wymyślać, że jest słaby, śpiący. Staram się kontrolować jego naukę w domu i pomagać mu w trudnościach. Robimy częste przerwy. Dodam jeszcze, że syn ma problemy z czytaniem i pisaniem, idzie mu to ciężko. Ma deficyt uwagi i jest impulsywny. W szkole też nie jest najlepiej na lekcjach, nie chce pisać w zeszycie nawet tego minimum, nauczyciele starają się mu kserować notatki. Testy woli szybko pozaznaczać, czasem bez czytania, byle mieć to z głowy. Nawet zadanie domowe chowa albo mówi, że nic nie ma, żeby tylko nie musieć ich robić. Nawet groźba złej oceny go nie rusza. Wcale nie obowiązku szkolnego. Cały czas chciałby się bawić, a jego marzenia to tylko zabawki, których i tak ma dużo, a jak jakąś dostanie, to przerobi ją na swój sposób.
Agnieszka

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
Z opisanych przez Panią zachowań domyślam się, że synek wymaga takiego
postępowania jak dziecko z ADHD. Czy kiedykolwiek syn był poddany
diagnozie w tym kierunku? Warto wejść pod opiekę ośrodka zajmującego się
nadpobudliwością psychoruchową. W trakcie odrabiania lekcji warto
korzystać z żetonów - punktów, które synek zbiera. Technikę pracy należy
dobrać konkretnie do dziecka, dlatego trudno mi jest Pani doradzić jak
pracować z synkiem. Polecam książkę "Sposób na niegrzeczne dziecko"
Pisula, Kołakowski.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak