Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Czy to dysharmonia rozwoju?

Witam,
Mój synek ma pełne 19 miesięcy i jako 6 miesięczne dziecko był zdiagnozowany jako dziecko ze słabym napięciem mięśniowym w pasie barkowym, ponieważ się nie podciągał. Rehabilitacja na piłce dała wspaniałe rezultaty, potem ponowny powrót do rehabilitacji, ponieważ synek nie chciał się pionizować. Pani neurolog stwierdziła dysharmonię motoryki dużej. Po dwóch miesiącach rehabilitacjj trzy razy w tyg., biega, skacze, tańczy, wspina się. Mówi mama, tata, baba, dziś, dzidzius, bzzz, boji (gdy ząbkuje).
Jest ruchliwy, aktywny od rana, uwielbia gości w domu, nawet nie mogę iść do toalety, bo on siedzi ze mną w łazience, zagląda do szafek, nosi ciężkie poduszki, nie lubi być sam, gdy zostaje z sąsiadką, a ja jadę do sklepu to ładnie się z nią bawi klockami. Klocki to jego ulubione zabawki, układa wieże, rozkłada, poszukuje odpowiednich rozmiarów.
Ale nie pokazuje paluszkiem tego co chce, nie powtarza muu, miau. Ale w ciągu chwili nauczył się robić pisiu pisiu, ja mu pokazałam, a on powielił, ale nic przy tym nie powiedział, oprócz radości na jego buzi. Gdy jest w klubie maluszka, podbiega do dzieci, nawet w sklepie to robi. Jest bardzo aktywny. Wszystko go interesuje. Jak zrobi siusiu do nocnika to wstaje, ale nie mówi, powie yyyy i schodzi z nocnika.
Zakupiłam dla synka program słucham "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze", czekamy na przesyłkę.
Proszę o opinię, czy to autyzm, czy dysharmonia w rozwoju.
Dziękuję pięknie
Mama Kacperka
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Odpowiedź:

Droga Mamo Kacperka,

Jeśli po zastosowaniu programu słuchowego (proszę pamiętać o konieczności słuchania w słuchawkach) nie pojawi się spontanicznie powtarzanie, warto będzie przeprowadzić pogłębioną diagnozę funkcji poznawczych testem S.O.N-R (w Krakowie lub Poznaniu - www.konferencje-logopedyczne.pl).

Brak gestu wskazywania palcem jest niepokojący, i warto natychmiast
rozpocząć naukę pokazywania przedmiotów i obrazków.
Aby zapobiec dysharmonii rozwojowej należy ćwiczyć także wszystkie
funkcje poznawcze. Ćwiczenia znajdzie Pani w książce "Wczesna
interwencja terapeutyczna" - www.we.pl.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska


Lubisz CzasDzieci.pl?  Polub nas na Facebooku!

Komentarze

Pani Profesor, nie mogę dać sobie rady. Kacperek nawet minuty nie chce posłuchać w słuchawkach płyt. Nie wiem jak mam z nim pracować. Byliśmy w poradni psychologiczno-pedagogicznej na dwóch spotkanaich i tam nie stwierdzono niedorozwoju ani nic niepokojącego. Ale mnie nadal niepokoi że Kacperek nie pokazuje paluszkiem, nie pokauzje zwierzątek, nie powtarza po mnie słów. Napisałam do Pani Marty Rutkiewicz do Poznania,. my mieszkamy w Inowrocławiu. Ale nie odpowiedzialła jeszcze na naszego maila. Czy kontakt telefoniczny można dostać od Pani Profesor? Martwię się o synka, ma juz 21 miesięcy i nie robi postępów w mówieniu. Zaczął sam wchodzić i schodzic po schodach, wie jak włożyćwtyczkędo prądu. Ale zrobił się tez niejadkiem, ciężko mu zaproppnować nowe jedzonko na obiadek. Proszę o informacje. Pozdrawiam Mama Kacperka

dodany: 2013-04-21 15:24:03, przez: mama Kacperka


Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć