Znudzony 6-latek
Witam,
Pytam o 6-latka, syna mojego męża, który mieszka z nami. Mam dwójkę swoich dzieci już dorosłych. Ale obserwując 6-letniego Kacpra niepokoi mnie fakt, że dziecko w tym wieku powinno być pełne energii, a tym czasem dziecko nie potrafi sobie znaleźć zajęcia. Albo śpi albo leży i ogląda tv. A jak się zaczyna bawić to ciężko nazwać zabawą... Siedzi i przewraca w ręku zabawkę. Rzadko się zdarza, aby budował z klocków itp .To jest dla niego nudne. Mówię mężowi, że coś jest nie tak, ale słyszę, że "Ja nie zauważyłem, ty się czepiasz".
Wiesia

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Wiesiu,
Z pewnością sześciolatek powinien grać w piłkę, jeździć na rowerze, składać klocki lego i bawić się autami. Trudno powiedzieć dlaczego chłopiec ma problemy z naturalną w tym wieku zabawą. Być może chłopiec tęskni za matką. Nie wiem jak długo pełni pani funkcję zastępczej matki, jakie były relacje chłopca, czy
ma rodzeństwo, jak wyglądają relacje z ojcem. Musiałabym wiedzieć,
jak chłopiec bawił się wcześniej i jak wyglądają jego relacje z kolegami w
zerówce. Trzeba zapytać o to nauczyciela. Oglądanie telewizji w tym
wieku nie jest dobrą alternatywą. Mąż próbuje Pani troskę o dziecko
sprowadzić do kłopotów z akceptacją dziecka. Myślę, że warto
porozmawiać spokojnie, najlepiej nie w domu, a w restauracji przy
dobrym jedzeniu, by konflikt nie eskalował, a jednak by poważna
rozmowa odbyła się.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska