Trudna wymowa
Witam serdecznie! Mój 2-letni Synek używa tylko słów tata, baba, kici i sio. Nie chce mówić Mama. Zapytany pokazuje, gdzie Mama jest, ale nie powie. Zwraca się cały czas Tata. Rozumie polecenia i je realizuje, ale z mową jest trudniej. Ma często kontakt z dziećmi i ma również rodzeństwo. Proszę o poradę.
Sylwia

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Sylwio,
Warto rozpocząć stymulację rozwoju mowy Synka, by mógł jak inne dzieci rozwijać swój intelekt.
Proponuję stymulację programem słuchowym:
"Słucham i uczę się mówić" - "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze", w dalszym etapie "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki", 15 minut dziennie (www.arson.pl).
Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
A także:
-  Ćwiczenia artykulacyjne i słuchowe - czytanie dziecku sylab i
pokazywanie obrazków w książeczkach "Kocham czytać" - www.we.pl,
(oczekujemy, że najpóźniej 1 miesiąc po włączeniu programu słuchowego, podczas tych ćwiczeń pojawi się samodzielne powtarzanie)
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska