Pięciolatek w przedszkolu
Witam,
Mam 5-letniego syna, który od września 2012 r poszedł pierwszy raz do przedszkola. Pierwszy dzień pobytu w nim był ok, cieszył się, a potem już coraz gorzej do chwili obecnej. Nie chce tam chodzić, mówi, że mu się tam nudzi, że za długo tam jest, że mnie tam nie ma, a teraz to już wszystko wymyśla, że zaglądają tam inne dzieci, że mu się nie podoba śpiewanie. Rano jak wstaje marudzi, że chce mu się spać. A jak zaprowadzę go do przedszkola to po rozebraniu płacze, nie chce wejść do klasy. A jak już zostanie to się bawi i przestaje płakać. A na wieczór kładąc się spać też już płacze, że jutro znowu do przedszkola, że po co znowu, już powoli tracę cierpliwość, bo w kółko to samo. Bardzo proszę o radę jak z nim rozmawiać, postępować. Z góry bardzo dziękuję.
Gosia

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Pani Gosiu,
Myślę, że synek ma podwójnie trudną rolę: pierwszy raz rozstaje się z
Panią na większość dnia, a jednocześnie jak rozumiem trafił do grupy
dzieci, które znają sie już z poprzednich grup przedszkola i są ze sobą
zżyte. Na pewno potrzebuje teraz dużo Pani wyrozumiałości i
cierpliwości. Warto by mógł zabrać do przedszkola jakiś mały talizman,
który mu Pani podaruje. Będzie on towarzyszył synkowi w przedszkolu.
Warto również, aby pomogła mu Pani zaprzyjaźnić się z kolegami z grupy
na płaszczyźnie poza przedszkolnej. Może zna Pani niektóre mamy innych
dzieci z grupy i uda się zorganizować wspólne wyjście do kina, sali
zabaw lub spotkać się w domu na wspólną zabawę dzieci.
Życzę powodzenia
Katarzyna Osak