Agresja w przedszkolu
Mój syn ma 5 lat i już drugi rok chodzi do przedszkola, ale od 2 miesięcy nie chce chodzić, a jak jest w przedszkolu to ma wybuchy agresji, krzyczy, rozbiera się, niszczy obrazki, rzuca przedmiotami, a w domu też zdarzają się podobne sytuacje. Syn ma stwierdzony niedorozwój mowy oraz astmę. Jak postępować w takich sytuacjach?
Renata

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
Opisane przez Panią trudności synka świadczą o przeżywanym przez niego
dużym lęku i napięciu. Synek w sytuacjach dla niego trudnych staje się
agresywny. Dodatkowo ma stwierdzone opóźnienie mowy. Sam ten fakt może
być źródłem frustracji. Syn może mieć problemy w grupie dzieci. Zdarza
się, że dzieci wyśmiewają się z dzieci, które mają problem z mową. Nie
wiem czy taka sytuacja ma miejsce. Niektóre dzieci z astmą, czy alergią
wykazują większe pobudzenie psycho-ruchowe. Należałoby się zastanowić
nad odpowiednimi metodami wychowawczymi. Opóźniony rozwój mowy może być  jednym z objawów zaburzeń rozwoju. Myślę, ze ze względu na złożoną
sytuację trudno mi Pani pomóc. Nie chciałabym doradzać bez dogłębnej
znajomości sytuacji. Wskazane byłoby skorzystanie z pomocy psychologa.
Po dokładnym zapoznaniu się z sytuacją synka psycholog doradzi jak
postępować w takich sytuacjach i jak pomóc synkowi.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska