Dwujęzyczność i autyzm
Daniel ma 5 lat i wykryto u niego autyzm. Mieszkamy w Belfascie, mąż i ja jesteśmy Polakami. Daniel mówi lepiej po polsku czy powinniśmy mówić do niego tylko po angielsku?
Ania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Aniu,
jeśli Państwo jesteście Polakami, a dziecko zna lepiej język polski to absurdalnym pomysłem jest mówienie do dziecka w języku, który dla rodziców jest językiem obcym! Z pewnością Wasz polski akcent uniemożliwi dziecku prawidłowe opanowanie języka angielskiego.
Proszę zastosować program: "Słucham i uczę się mówić" - "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" oraz "Sylaby i rzeczowniki" - www.arson.pl
Najpierw dziecko musi opanować język etniczny!
Jeśli zamierzacie Państwo zostać na stałe za granicą, to oczywiście,
gdy chłopiec podejmie edukację język angielski stanie się dominujący.
Wiem jednak, że na wyspach nie ma dobrej oferty dla dzieci z
autyzmem.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska