Dziecko
Moje dziecko od jakiegoś czasu płacze, że nie chce chodzić do przedszkola, bo pani zmusza ją do jedzenia. Rozmawiałam z panią i mówiłam, że jak Gabrysia nie będzie chciała jeść to niech na siłę jej nie dają i tak też robią. Ale Gabrynia nadal nie chce tam chodzić. Codziennie płacze i krzyczy, że nie chce iść do przedszkola, że chce zostać w domu. Co mam w takiej sytuacji zrobić? Bardzo proszę o radę.
Marzena

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
warto byłoby omówić tę sytuację z Paniami w Przedszkolu i poprosić o
poradę. Można jeszcze raz zaznaczyć jakie to ważne, aby nie zmuszać
córeczki do jedzenia. Czasem dziecko nie jest nakłaniane do jedzenia,
ale inne dzieci są i jest to tak samo trudne. Proszę z nią rozmawiać.
Gabrysia zmuszana do jedzenia poczuła się zagrożona. Teraz potrzebuje
czasu by odzyskać zaufanie do miejsca i Pań. Opowiadać jakie miłe rzeczy
będzie robić w przedszkolu, chwalić ją za bycie dzielną. Można umówić
się (jeżeli to możliwe), że przez pewien czas będzie odbierana
wcześniej.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak