Co robić?
Mój synek jest bardzo pogodnym chłopcem. Ma już 20 miesięcy, ale na razie nic nie mówi. Niepokoi mnie fakt, że zdarza mu się unikać kontaktu wzrokowego - łatwiej przychodzi mu to gdy stoję daleko. Nie reaguje też gdy wołam go po imieniu. Gdy powiem-mama zrobi piciu to wtedy reaguje. Lubi się ganiać, bawić zabawkami i oglądać książeczki. Zabawki raczej rozwala. Lubi oglądać tv, zwłaszcza reklamy i piosenki dla dzieci. Rozumie gdy mówię: chodź się przytulić, daj buzi i gdzie mama ma nosek. Boję się, że coś jest nie tak - błagam o pomoc
Marta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Marto,
oczywiście, ma Pani rację, Synek nie rozwija się prawidłowo, a czasu zostało już niewiele, kiedy mózg jest plastyczny i dziecko może powrócić na właściwą drogę rozwojową.
Proszę poczytać na forum www.konferencje-logopedyczne.pl o Huberciku,
który właśnie takie miał zachowania, jakie Pani opisuje, a teraz, po
roku terapii, jest dzieckiem dobrze funkcjonującym. Opowiadanie mamy
jak ćwiczy, bardzo Pani pomogą (wątek autyzm).
Radzę:
- natychmiast zlikwidować TV, komputer, muzykę i zabawki dźwiękowe,
- rozpocząć ćwiczenia programem słuchowym "Słucham i uczę się
mówić"- www.arson.pl
- poszukać terapeuty Metody Krakowskiej blisko swego miejsca
zamieszkania www.szkolakrakowska.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska