Synek rozpoczął szkołę w Anglii i ma problemy
Dzień dobry, z tej strony Ania!
Chciałam zapytać: mój synek (7.5 lat) rozpoczął szkole tu w Anglii gdzie obecnie przebywamy, jest to jego pierwszy rok. Nie może się przystosować, są z nim trudności wychowawcze. Kubuś bardzo chce wrócić do Polski. Jak powinnam zatroszczyć się o jego edukacje tam? Do której klasy powinien iść, czy może powinien mieć nauczanie indywidualne? Jestem naprawdę przejęta co robić?
Imię: Anna

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Anno,
trudno coś radzić, gdy nie wiem najważniejszych rzeczy. Czy synek dobrze mówi po angielsku? Jeśli nie, trudno się dziwić, że chce wracać i są z nim problemy wychowawcze. Musicie Państwo zdecydować, czy chcecie zostać w Anglii, czy będziecie wracać. Jeśli zapadnie decyzja o pozostaniu, to najpierw Kubuś musi nauczyć się języka angielskiego, tak by mógł rozmawiać swobodnie z kolegami, a dopiero potem może uczyć się czytać i pisać w tym języku. Państwo nadal musicie mówić w domu z synkiem TYLKO PO POLSKU.
Pozdrawiam serdecznie
Jagoda Cieszyńska