Agresja 10-latka
Mój syn wpada w agresje. Są to sytuacje w szkole np. jak ktoś go wyzwie, obrazi, zdarza się, że go ktoś uderzy. Wtedy syn dostaje szału, wpada w taki trans, wykrzykuje, że tą osobę zabije, krzyczy żeby mu dać nóż. Nie można go uspokoić. Dodam, że jest to dziecko bardzo inteligentne (ocena nauczycieli), ponad poziom, ma szeroką wiedzę na temat historii i przyrody. W domu jest takim przytulasem, lubi usiąść mi na kolana, przytulic się, powiedzieć, że mnie kocha. Nie wiem jak mu pomóc. Chodzi na zajęcia do pedagoga szkolnego, ale efektów nie widzę żadnych.
Katarzyna

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
w opisanej przez Panią historii brakuje mi danych dotyczących relacji
syna z rówieśnikami. Mogę jedynie domyślać się, że zdarza się, że mu
dokuczano. Jeśli chłopiec ma problem w relacji z innymi dziećmi należy
się temu dokładniej przyjrzeć. Czy syn nie potrafi nawiązać w prawidłowy
sposób relacji czy też jest np. ofiarą przemocy w szkole. Dopiero wtedy
należałoby się przyjrzeć jego reakcjom emocjonalnym i zastanowić się nad
tym czy są one adekwatne do sytuacji czy nie. Myślę, że dobrze byłoby
zwrócić się z prośbą o pomoc do psychologa. Chłopiec na pewno cierpi i
sam nie da sobie rady. Potrzebuje pomocy osoby dorosłej.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak