Sen niemowlaka c.d.
Witam, wracam do swojego poprzedniego zapytania pt. Sen niemowlaka. Ciążą przebiegała prawidłowo. Dodam tylko że urodziłam synka przez cesarskie cięcie w 41 tygodniu i 6 dniu. Pojechałam do szpitala z krwawieniem, następnie próbowano wywołać mi poród (przerwano błony płodowe, podano kroplówkę na wywołanie) niestety po pewnym czasie synowi spadało tętno do 40-60 i lekarze zadecydowali cesarskie cięcie. Syn początkowo uzyskał 8 punktów w skali Apgar, a po pięciu minutach było 10. Dodam tylko że zachłysnął się wodami płodowymi. Karmię synka butelką, ponieważ po bardzo stresującym dla mnie porodzie nie mogłam go karmić piersią. Obecnie syn je bebilon pepti, ponieważ miał kłopoty z brzuszkiem. Obecnie mieszkam w Anglii i na bilansie rozmawialiśmy z lekarzem o jego zachowaniu, ale nie zostaliśmy potraktowani poważnie. Lekarz stwierdził, że mu przejdzie. Niestety sytuacja się pogorszyła, bo teraz syn całą noc kreci się i rzuca główką, a ostatnio coraz częściej przy tym się budzi... Bardzo się o niego martwię. Muszę walczyć z lekarzem o wizytę u specjalisty, bo inaczej znowu nas zlekceważy. Bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Ania

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry pani Aniu,
Dziękuję za dodatkowe, cenne informacje o przebiegu ciąży i porodu. To, co pisze Pani na temat finału życia płodowego synka predysponuje go do obserwacji neurologicznej u doświadczonego lekarza (ocena odruchów bezwarunkowych i rozwoju psychomotorycznego) i terapeutycznej na podstawie wywiadu okołoporodowego, związanego z przebiegiem porodu i długo noszoną ciążą (być może doszło do niedotlenienia cun).
W dalszym ciągu proponuję też współpracę z dobrą położną, która doświadczonym okiem może dostrzec z boku coś czego rodzice nie widzą.
Brawo, że nie poddaje się Pani lekceważącej postawie i beztrosce  lekarza, za które zapłaciłby tylko Pani synek. Proszę szukać innego.
Serdecznie pozdrawiam! Powodzenia!!!
Agnieszka Sokołowska