Mój syn nie słyszy
Witam Panią Profesor, jestem mamą 2 letniego Pawełka, któremu w grudniu ubiegłego roku wszczepiono implant. Na początku syn robił postępy, ale teraz zrywa implant (kilka razy był w naprawie). Chyba po ostatniej naprawie słyszy lepiej, bo powoli zaczyna powtarzać samogłoski, niestety teraz nie chodzimy na zajęcia do logopedy, ponieważ mieszkamy w Londynie, a ja chciałabym najpierw nauczyć go polskiego fonicznego. Czy mogła by mi Pani pomóc w uczeniu synka mówić? Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedz.
Pytanie przysłała pani Bogusia

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Bogusiu,
to rzeczywiście bardzo ważne, by Pawełek nauczył się słuchać polskiej mowy i najpierw opanował system języka polskiego. Sprawdzoną i przynoszącą doskonałe efekty metodą jest program "Kocham czytać". To metoda rozwojowa, oparta na badaniach neuropsychologicznych i psycholingwistycznych. Pozwala naśladować rozwój mowy dziecka słyszącego, ze wsparciem wizualizacji. Proszę sprawdzić na stronie www.we.pl, są tak książeczki dla dzieci i poradnik dla Rodziców. Ćwiczenia słuchowe i inne stymulujące rozwój opisałam w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna". Wiele dzieci z implantami już w trzecim roku życia opanowało język polski równocześnie z umiejętnością czytania.
Życzę radości podczas ćwiczeń
Jagoda Cieszyńska