Dziecko z opinią o dysleksji i dysortografii
Często w szkołach opinie z poradni są lekceważone przez nauczycieli, wiem, bo miałam z tym do czynienia. Córka od września zaczyna naukę w innej szkole, jak dotrzeć do nauczycieli, by dziecko nie poczuło się gorsze oraz jak wyegzekwować od nauczycieli stosowanie się do opinii z poradni?
Małgorzata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Małgorzato, warto zwrócić się do Dyrektora szkoły, by
zorganizował prelekcję dla Nauczycieli podczas Rady Pedagogicznej.
Oczywiście wykład powinien wygłosić ktoś, kto rozumie problemy dzieci
dyslektycznych. Nowe badania neurobiologiczne oraz nowe podejście do
dysleksji wymagają przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli, którzy do
tej pory korzystali z podręczników i wiedzy z lat osiemdziesiątych.
Jeśli mieszka Pani w Małopolsce można zaprosić na
wykład z Uniwersytetu Pedagogicznego dr Martę Korendo, która zajmuje
się problemami dysleksji i jest współautorką Przesiewowego Testu do
Badania Zagrożenia Dysleksją (WSM).
Można także wydrukować dla nauczycieli artykuły na temat dysleksji
zamieszczone na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska