Gdzie realizować wczesne wspomaganie rozwoju?
Witam. Chciałabym poprosić panią o poradę. Synek ma 21 miesięcy, zdiagnozowany autyzm i chcielibyśmy rozpocząć WWR. Zastanawiam się tylko, w którym ośrodku w Krakowie najlepiej to zrobić? Czy w Maltańskim Centrum czy Szkole dla dzieci na ul. Szopkarzy. Chciałam rozpocząć terapię logopedyczną metodą krakowską i nie chciałabym, aby dwa różne podejścia, jeśli takie są, utrudniały synkowi terapię. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Katarzyna

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Katarzyno,
niestety ani Ośrodek Maltański, ani na ul. Szopkarzy logopedzi nie pracują Metodą Krakowską. Najgorzej gdy mówią, że stosują element MK. To jest całościowa metoda, nie można z niej wybrać ćwiczeń i oszukiwać rodziców, że to MK.
Synek jest mały, ma ogromne szanse na powrót na właściwą ścieżkę rozwojową.
Dzieci i logopedzi odnoszą ogromne sukcesy, ale terapia wymaga także
wysiłku rodziców: 2 godziny dziennie przy stoliku w domu, raz lub dwa razy w tygodniu terapeuta.
Gorąco polecam państwową placówkę "Zespół Diagnozy i Terapii" w ośrodku dla Dzieci Niesłyszących przy ul. Spadochroniarzy 1 (polecam panie: A.
Fabisiak-Majcher, K. Sedivy, A. Świątek).
Prywatne zajęcia prowadzą logopedzi, których znajdzie Pani na stronie
www.szkolakrakowska.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska