4-latek niewiele mówi, jaka książka?
Witam, proszę o poradę. Chciałam wybrać książkę Pani autorstwa, ale nie wiem od której zacząć. Mój syn w listopadzie skończy 4 latka. Jest po niedotlenieniu, urodził się w zamartwicy, miał 2 punkty. Mówi tyle, co moja 2-letnia córeczka. Słowa nie są wyraźne, czyste, raczej ma swój język, który tylko (albo głównie) ja rozumiem. Nie jest w stanie powtórzyć większości wyrazów. Chodzimy do neurologopedy, efekty jak na razie mizerne. Nie ma autyzmu, rozumie polecenia, ma dobry słuch. Gdyby nie jego upośledzona mowa to nie odstawałby od rówieśników, nie wiem już co robić... Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam
Liliana

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Liliano,
warto, by terapeuta Metody Krakowskiej pomógł Pani
rozpocząć ćwiczenia, które będzie Pani mogła kontynuować w
domu (www.szkolakrakowska.pl).
Wiele ćwiczeń omówiłam w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" -
www.we.pl . Książka o metodzie będzie gotowa dopiero w styczniu.
Proszę skorzystać z serii stymulującej rozwój mowy "Kocham czytać"-
www.we.pl oraz programu słuchowego "Słucham i uczę się mówić" – „Sylaby
i czasowniki” - www.arson.pl (ważne, by Synek słuchał w słuchawkach!!!!).
Ważne są wszystkie ćwiczenia lewopółkulowe (mam nadzieje, że logopeda
je stosuje!!!). Takie pomoce są na stronach
www.konferencje-logopedyczne.pl oraz www.arson.pl oraz
www.wir-wydawnictwo.com.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska