Wady metody krakowskiej?
Witam!
Czy są jakieś wady metody krakowskiej? Wiem, że przy torowaniu głosek trzeba być twardym na płacz dziecka. Mogą być problemy z nauką siedzenia przy stoliku lub przy nałożeniu słuchawek.
Czy są jeszcze jakieś minusy? Jakie słowa krytyki słyszy Pani najczęściej?
Pytam, bo zastanawia mnie, dlaczego metoda nie jest mocno spopularyzowana. Wydaje mi się, że każdy pediatra powinien o niej wiedzieć i napomknąć zaraz po tym jak napomyka o autyzmie.
Monika

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Moniko, "wadą" metody jest to, że trzeba ciężko pracować, zarówno w gabinecie, jak i w domu. Wszyscy wolą raczej metody
pigułkowe, lub spotkania z psem czy delfinem. A tymczasem dziecko
trzeba wziąć mocno za rękę i poprowadzić na ścieżkę prawidłowego
rozwoju. Na to właśnie narzekają ludzie.
Metoda przynosi efekty, które są funkcją głębokości zaburzenia, wieku
dziecka i godzin pracy z dzieckiem oraz konsekwencji rodziców.
To metoda rozwojowa, naturalna, każde dziecko odniesie korzyści nawet
zdrowe.
Właściwie to nie słyszę krytyki, bo osoby, które stosują tylko
chwalą, a inni nic nie mówią, bo o niej nie słyszeli.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska