Strefa rodzica » Porady naszych Ekspertów

3,5-latek

Dzień dobry!

Pani Profesor bardzo bym prosiła o radę. Mój 3,5-letni synek ma słownik składający się może z 80 wyrazów, nie chce łączyć słów (bardzo rzadko powie np. "Siusiu Gabi" albo "Mama śpi"), o budowaniu zdań nawet nie marzę. Ostatnio zaczął powtarzać za mną wyrazy, ale robi to tylko wtedy kiedy on chcę (i nie są to wszystkie słowa). Bardzo martwię się taką sprawą, że jak zadaję mu pytania typu: Gabryś czy chcesz jeść? - to nie odpowie "tak" albo "nie:, bardzo chciałabym żeby odpowiadał "tak" lub "nie" jak go o coś pytam. Bardzo lubi cyfry i alfabet, ostatnio pokazuje palcem na dany przedmiot i mówi "kolo" (chodzi o kolor) i chce żebym mu mówiła jaki to kolor, oglądamy ksiażeczkę z myszką miki i pytam go "kto to?" - on odpowiada "Miki", pytam: "a kto jest z Mikim?" odpowiada Gufi. Czyli wie o co go pytam. Zapisaliśmy się do logopedy, ale martwię się czy będzie chciał współpracować z obcą osobą. Od września idzie do przedszkola i bardzo przejmuję się tym, że nie będzie potrafił komunikować się z rówieśnikami i że będzie przez nich odrzucony.
Dziękuję za odpowiedź.

Sylwia
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Odpowiedź:

Droga Pani Sylwio,

słusznie się Pani martwi, bo los niemówiącego dziecka jest w przedszkolu smutny, a czasem traumatyczny. Czasu wiele nie zostało, mam nadzieję, że da to Pani motywację do ćwiczeń. Jeśli dziecko jest gotowe do pójścia do przedszkola i bycia w grupie, to tym bardziej do spotkania z logopedą. Przecież nauczyciel przedszkola to też osoba obca. Proszę się nie niepokoić, dobry
logopeda powinien umieć nawiązać z dzieckiem kontakt.


Logopedów Metody Krakowskiej znajdzie Pani na stronie
www.szkolakrakowska.pl.


Jak zawsze w sytuacji opóźnienia rozwoju mowy radzę:
- program "Słucham i uczę się mówć" - SŁUCHANIE TYLKO W SŁUCHAWKACH -
www.arson.pl
- program do motywacji powtarzania "Kocham czytać" - www.we.pl
- likwidacja TV, komputera, zabawek dźwiękowych.


Dla Pani dziecka każdy dzień się liczy. Wszystkie ćwiczenia
dokładnie opisane znajdzie Pani w: "Wczesna interwencja
terapeutyczna" - www.we.pl.
Specyficzne zainteresowanie cyframi, alfabetem i kolorami jest
niepokojące.


Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska



KOMENTARZE:

Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 800 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:

Inne porady w tematyce:

opóźniony rozwój mowy:

Portal czasdzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami? Skorzystaj z naszego newslettera

podaj prawidłowy e-mail
Zobacz co zyskujesz

Ferie na Czasie

Quiz na czasie

Sprawdź czy jesteś "skowronkiem" lub "sową"?

Sprawdź czy jesteś "skowronkiem" lub "sową"?

Wszyscy posiadamy własny zegar biologiczny, dzięki któremu budzimy się rano i zasypiamy wieczorem. Sprawdź kiedy jesteś najbardziej aktywny!...  

Nowinki

EEG Biofeedback w terapii dziecka z autyzmem

EEG Biofeedback w terapii dziecka z autyzmem

Autyzm to kompleksowe zaburzenie rozwoju psychospołecznego o nie do końca wyjaśnionej etiologii, które zazwyczaj ujawnia się w pierwszych trzech lat życia dziecka. Znaczącą rolę odgrywa tu zaburzone funkcjonowanie mózgu. Często rodzice jako pierwsi mogą zauważyć odbiegające od normy zachowanie dziecka.   
Matematyka nie musi być wiedzą dla wybranych

Matematyka nie musi być wiedzą dla wybranych

Niesprawiedliwe byłoby twierdzenie, że jedyne co się robi z problemem nauczania matematyki, to szukanie winnych. Wiele wydawnictw, czy portali stara się w przystępny sposób zachęcać do nauki matematyki i rozwijać logiczne myślenie. Na rynku istnieje też wiele pomocy dydaktycznych, które pomagają zmotywować do nauki.  

Okiem Rodzica

Ćwiczenia na plecy w pozycji stojącej

Ćwiczenia na plecy w pozycji stojącej

Zapraszamy do oglądnięcia materiałów wszystkie przyszłe mamy...  

Temat na Czasie

Dlaczego dziewczynki zaczynają mówić szybciej niż chłopcy?

Dlaczego dziewczynki zaczynają mówić szybciej niż chłopcy?

Każde dziecko inaczej przechodzi kolejne etapy rozwoju i psychologowie uspokajają w tej kwestii rodziców próbujących dopasować swoje doświadczenia do podręcznikowych norm.  

W domu z dzieckiem

Super Mamy w Limango Domowa Akademia Disney uczy Świat dla dziewczynek Konkurs LEGO Zima w mieście

Sonda – Czas Dzieci

Czy waszym zdaniem warto zapisać dziecko na zajęcia językowe dodatkowe poza szkolnymi?
zdecydowanie tak
zdecydowanie nie
nie mam zdania


Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto

© Copyright by Czas Dzieci - Portal informacyjno-rozrywkowy 2006-2015