Uczę czytać sylabami 9-letnią córkę
Moja córka już idzie do 3 klasy szkoły podstawowej i ma problemy z czytaniem. Mam wrażenie, że nie kojarzy wszystkich liter, a najbardziej rz, dz, cz, sz. Co mam zrobić? Jak czyta to myli "p" z "e" itp. Co mam zrobić? Proszę o pomoc.
Elżbieta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Elżbieto,
ma Pani miesiąc wakacji by dziecku pomóc.
1. zdjąć z dziecka poczucie winy, powiedzieć, że jest lewooczna,
lewouszna, odziedziczyła kłopoty z czytaniem po pradziadku, cokolwiek,
by nie czuła się winna. Poczucie winy paraliżuje dziecko i trudno
wtedy wzbudzić motywację do pracy.
2. Rozpocząć naukę od początku. Jest taka pomoc K. Sedivy "Czytania
programowane" www.we.pl.
3. Poćwiczyć wzory odwracane "Kocham sie uczyć - odwracamy obrazki" -
www.we.pl.
4. Ćwiczyć codziennie, nawet w niedzielę 60 minut, z uśmiechem,
radością, podkreślać, że fajnie jest znowu mieć dziecko, które nas
potrzebuje, całować i być nieugiętym.
5. Cieszyć się z bycia razem i wymagać jak od sportowca przed
turniejem.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska