Terapia 20-miesięcznego dziecka z autyzmem
Witam.
Dwa miesiące temu u mojego synka zdiagnozowano autyzm dziecięcy. Diagnozę potwierdził kolejny ośrodek, natomiast w trzeciej poradni u synka stwierdzono autyzm atypowy. Synek jest obecnie pod opieką poradni i ma terapie 1h dwa razy w tygodniu. Chciałam zapytać czy to wystarczająca ilość, jeśli chodzi o dziecko w jego wieku? Synek ma wiele zaburzeń rozwojowych: nie mówi, nie gestykuluje, nie dzieli pola uwagi, często denerwuje się, kiedy nie ma czegoś co chce, choć wcale nie pokazał o co chodzi i trzeba domyslać się czego potrzebuje, nie pokazuje potrzeb fizjologicznych typu picie, jedzenie, chyba, że jest w zasięgu wzroku to sam sobie bierze. Nie korzysta z nocnika, nadal używamy pieluch. Synek ma także problemy z powodu zbyt słabego napięcia mięśniowego. Wiąże się to z ciągłym uderzaniem rączkami o wszystko i gryzieniem czy też kopaniem, kiedy jest zdenerwowany.
Czy dziecko w tym wieku może już mieć terapię logopedyczną? Gdzie pani zdaniem najlepiej taką otrzymać w Krakowie? Czy jest możliwość umówić się do pani na wizytę? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Katarzyna

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Katarzyno,
to wprost niemożliwe, by w tej sytuacji diagnozujący ośrodek pozostawił Panią praktycznie bez pomocy!!!
Chłopiec jest już duży i jeśli ma Pani dość siły, by rozpocząć walkę o
jego powrót na prawidłową ścieżkę rozwojową to trzeba pracować 3
godzinny dziennie przy stoliku w domu według programu, który otrzynma
Pani od terapeuty + minimum raz w tygodniu spotkanie z terapeutą. Na
początku najlepiej dwa razy, by Pani zobaczyła jak funkcjonuje metoda
krakowska.
Ja diagnozuję dopiero do października, a Pani nie może już czekać nawet
godziny.
Proszę wejść na stronę www.szkolakrakowska.pl i poszukać terapeuty,
który będzie miał czas.
Wszystko dokładnie opisałam w książce "Wczesna diagnoza i terpia
zaburzeń autystycznych" - www.konferencje-logopedyczne.pl.
W Krakowie gabinety prowadzące diagnozę i układajace program terapii:
w Centrum Metody Krakowskiej
dr Marta Korendo (teraz na urlopie)
mgr Agata Dębicka
ja (od X)
w Gabinecie Gżegżółka:
mgr Joanna Ligęza
w gabinecie "Sylaba"
mgr Joanna Żmija
Proszę rozpocząć od programu słuchowego "Słucham i uczę się mówić" -
www.arson.pl, całkowicie wyeliminować TV, muzykę i zabawki dźwiękowe.
W Metodzie krakowskiej rozpoczynamy terapie logopedyczną z dziećmi od 6 miesiąca życia!!!
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska