Moje 2,5-letnie bliźniaczki nie mówią
Witam!
Moje 2,5-letnie dziewczynki nie mówią. Mogę powiedzieć, że nie chcą mówić. Za każdym razem, kiedy chcę, żeby coś powtórzyły to mówią "nie". Czytamy razem bajki, rysujemy, mówię do nich cały czas i nie ma żadnych efektów. Bawią się razem w gronie swoich rówieśników. Tamte dzieci już całymi wyrazami mówią, a moje nawet słowa nie chcą powiedzieć i już nie wiem, co mam robić. Czy popełniłam jakiś błąd?
Magda

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Magdo,
jeśli Córeczki nie komunikują się także ze sobą w "Swoim języku" proszę natychmiast rozpocząć stymulację.
Polecem:
1. Program słuchowy "Słucham i uczę się mówić" - "Sylaby i
rzeczowniki" - www.arson.pl. Proszę pamiętać, że dziecko musi słuchać
w słuchawkach.
2. "Kocham czytać" - www.we.pl - to program, który pomaga dzieciom
szybko uczyć się powtarzania sylab z różnymi spółgłoskami.
Mamy moich podopiecznych podkreślają, że rozwój mowy następował
lawinowo.
Prosze też pamiętać, że zdrowe dzieci mogą oglądać telewizję dopiero
po ukończeniu 3 roku życia w wymiarze 20 minut dziennie.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska