Wcześniak z nieprawidłowościami na USG główki. Pomóżcie!
Witam!
Proszę o pomoc i poradę. Córka jest z 34 tyg. ciąży i ma robione kontrolne badania USG głowy. Na przedostatnim wyszło: po lewej stronie komory torbiel o śr. do 0,35 cm, a po prawej twór nie jednorodny o śr. do 0,83 cm. Z ostatniego badania wyszło: komora lewa -4,02 mm, a komora prawa 5,2 mm. Z mojego punktu widzenia wyszło, że torbiel po prawej stronie się pomniejsza, a po lewej powiększa. Czy mam rację? Czy ten wynik powinien mnie niepokoić? Co to oznacza dla mojego dziecka? Dodam, że reszta opisu na badaniu ok. Tak powiedziała pani doktor.
Sandra

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Sandro, interpretacji wyników musi dokonać lekarz
prowadzący. Jako psycholog mogę Pani jedynie poradzić, by zadbać o rozwój
ruchowy i wszystkich funkcji poznawczych. Już w pierwszym
miesiącu życia dziecka trzeba rozpocząć stymulację, nie czekając na
objawy niepokojące. Jako pierwszy etap stosujemy stymulację funkcji wzrokowych (patrzenie na twarz i specjalnie dobrane wzory) "Stymulacja rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym". Proszę zobaczyć na stronie
www.konferencje-logopedyczne.pl.
Ponieważ nieprawidłowość jest w lewej półkuli, trzeba szczególnie
zadbać o stymulację rozwoju mowy. Pomoże Pani książka "Wczesna
interwencja terapeutyczna" - www.we.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska