4-latek nie mówi, a za rok zerówka...
Witam, mam pytanie: mój synek ma 4 lata, nie mówi nic, tylko podstawy (mama itp.), nie łączy słów, nie buduje zdań... Jest pod kontrolą psychologa, neurologa, wszystkie badania w tym EEG wyszly dobrze. Oprócz braku mowy syn jest bardzo nadpobudliwy, nie może usiedzieć w miejscu, nie skupia się, coś interesuje go przez 5, max. 10 minut, gdy coś robi, odwracają mu uwagę takie rzeczy jak jadący samochód czy odkręcanie wody w kranie... Pojawiają się sugeste: ADHD, zespół Aspergera, jednak nikt nie chce go zdiagnozować w 100% póki nie pójdzie do szkoły. Tu pojawia się pytanie: za rok idzie do zerówki, czy jeżeli nadal nie będzie mówił ma szansę w normalnej zerówce? Myślimy o zapisaniu go do szkoly integracyjnej - czy zostanie przyjęty?? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.
Mama Kuby

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Mamo Kuby, jest już dramatycznie późno. Bez języka Kubuś nie ma
żadnych szans na podjęcie edukacji. Pójście do szkoły wywoła tylko
stres. Chłopiec powinien być natychmiast zdiagnozowany, nie rozumiem
dlaczego do tej pory nie podjęto terapii!!!!!!
Dziecko, które nie mówi, nie może rozwijać myślenia abstrakcyjnego.
Proszę zapoznać się z książką:
"Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych" -
www.konferencje-logopedyczne.pl
Proszę poszukać na stronie www.szkolakrakowska.pl terapeutów
mieszkających najbliżej Pani miejsca zamieszkania.
Zalecenia do stymulacji:
1. zepsuć telewizor
2. wyłączyć radio
3. wyjąć baterie ze WSZYSTKICH zabawek dźwiękowych
4. 20 min dziennie program słuchowy "Słucham i uczę się mówić -
"Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze", "Sylaby i
rzeczowniki". DZIECKO MUSI SŁUCHAĆ W SŁUCHAWKACH!!! Czas 20 minut
można podzielić na 4 sesje.
5. Podjąć terapię metodą krakowską - ważna jest stymulacja wszystkich funkcji poznawczych.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska