Problem z pamięcią u 6-latki
Witam!
Jestem mamą dziewczynki, która w grudniu skończyła 6 lat. W szkole poznają literki (jedną na tydzień). Niestety Majka ma problem z zapamiętaniem tych liter. Problem też jest z cyferkami. Bardzo ładnie liczy do 20, ale nie potrafi pokazać jak wygląda cyferka 5 czy 8. Bardzo dużo czasu poświęcam na naukę w domu, ale to zbytnio nie przynosi efektów. Pani w szkole poinformowała mnie, że córka ma również kłopoty z głoskowaniem, ale ona w domu nawet nie chce ze mną tego ćwiczyć. Dodam, że świetnie radzi sobie z językiem angielskim, nowe słówka łapie w mik, Pani jest z niej bardzo zadowolona. Natomiast jeśli chodzi o literki i cyfry jest problem.
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Mama 6-letniej Majki
Pytanie przesłała Pani Sylwia

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Sylwio,
jeśli Córeczka szybko uczy się słówek w języku angielskim, to jak Pani widzi nie ma problemów z pamięcią. To z pewnością zaburzenia typu dyslektycznego. Może Córeczka jest lewooczna, a może ma inne problemy z percepcją liter.
DZIECI ZAGROŻONE DYSLEKSJĄ NIE MOGĄ SIĘ UCZYĆ POPRZEZ GŁOSKOWANIE.
Sama Pani widzi, że w języku angielskim Córeczka zapamiętuje CAŁOŚCIOWO. Proszę skorzystać z podręcznika dla sześciolatków "Kocham szkołę" - www.wir-wydawnictwo.com. Warto sprawdzić to zagrożenie dysleksją, jest nowy test (www.konferencje-logopedyczne.pl), którym mogą przebadać Córeczkę logopedzi lub terapeuci.
Logopedów/terapeutów pracujących w różnych miejscowościach w Polsce wg metody krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl (tam są maile, lub otrzyma je Pani od Magdaleny Gaweł na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl)
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska