4.5 letni kubuśma ciężką mowe
Mój 4.5 letni Kubuś ma bardzo ciężką mowę, bardzo dużo mówi po swojemu, zna dużo słówek, uczymy się sylab. Dużo powtarza, ale nie chce wcale składać słówek. Jesteśmy po wizycie u neurologa i jest wszystko w porządku. Nie wiem, co dalej robić. Dużo pracujemy w domu, Kubuś jest strasznie nerwowy, szybko się denerwuje jak mu coś nie wychodzi. Nie wiemy co robić. Wszystko rozumie i zawsze po swojemu się dogada ze wszystkimi. Proszę o pomoc i poradę, bo nie wiem gdzie mam szukać pomocy.
Z góry dziękuję za wszystko.
Pytanie przesłała Pani Magda

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Magdo,
jeśli prawie pięciolatek nie mówi, to jego rozwój nie jest "w porządku", jak ktoś próbuje Panią przekonać.
Proszę skorzystać z:
1. Program słuchowy - "Słucham i uczę się mówić" - Sylaby i rzeczowniki www.arson.pl
2. Stymulacja rozwoju mowy "Kocham czytać"- www.we.pl
3. "Wyrazy i zdania sylabowe" - www.wir-wydawnictwo.com
Ćwiczenia znajdzie Pani w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl
Logopedów/terapeutów pracujących w różnych miejscowościach w Polsce wg metody krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl (tam są maile, lub otrzyma je Pani od Magdaleny Gaweł na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl)
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska