Syn ma 3,5 roku
Witam,
jestem matką 3,5 letniego syna Michałka. Jestem osobą niesłysząca, mój syn słyszy. Chodził wcześniej do żłobka i teraz do przedszkola. W przedszkolu chodzi na zajęcia logopedy - 3 razy w tygodniu. I mam pytanie, czy warto kupić książka SYLABY, żeby mogłam uczyć syna? Co Pani by proponowała? Jaką książkę? Mam też pytanie, czy warto chodzić jeszcze do logopedy np. popołudniowo. Zastanawiam się. Mieszkamy z dziadkami którzy też są niesłyszący. Proszę mi pomóc. Co mam robić, żeby syn dobrze mówił i chętnie się uczył?
Pozdrawiam
Pytanie przesłała Pani Ewelina

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Ewelino,
radzę, by Pani jeszcze raz w tygodniu chodziła po południu na zajęcia logopedyczne z Michałkiem. Pani logopeda popracuje też nad gramatyką, by Michałek mógł potem w szkole ładnie opowiadać. Dla Michałka ważna jest też wczesna nauka czytania, bo on jest dzieckiem dwujęzycznym, dlatego, że z Rodzicami i Dziadkami rozmawia w języku migowym. To ważne, by dobrze znał te dwa języki, tak jak Pani.
Polecam: "Kocham czytać" - www.we.pl, "Zdania sylabowe" - www.wir-wydawnictwo.com i "Pytam i odpowiadam" - www.arson.pl. Jeżeli Michałek nie wymawia wszystkich głosek (np. sz, ż, r) to proponuję jeszcze "Słucham i uczę się mówić" - Trudne głoski" - www.arson.pl
Bardzo się cieszę, że Pani dba o rozwój języka Synka, bo to bardzo ważne, by mógł dobrze uczyć się w szkole.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska