Przedszkolak nie mówi
Witam! Mój synek ma skończone 3 latka i mówi tylko mama, tata, tak, nie i daj. Reszta jest w ogóle nie zrozumiana. Mówi swoim językiem. Chodzi do przedszkola i jest jedynym dzieckiem, które nie mówi. Ma zajęcia z logopedą, lecz nie ma dużych rezultatów. Bardzo lubi oglądać bajki w TV. Miał zrobione badanie słuchu i wszystko wyszło w porządku. Troszkę niepokoi mnie jego zachowanie, gdyż lubi przebierać się w ubranka starszej siostry. Bardzo przywiązuje się do przedmiotów. Jest niejadkiem, bardzo czysty i dokładny. Bardzo proszę o poradę, jak mam z nim ćwiczyć.
Pytanie przesłała Małgorzata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Małgorzato,
dziecko, które do trzeciego roku życia nie mówi rozwija swoje myślenie INACZEJ, obrazowo, nie abstrakcyjnie. Nie można już czekać, należy natychmiast rozpocząć intensywną stymulację.
Proszę skorzystać z programów:
1. E. Wianecka "Słucham i uczę się mówić" - Sylaby i rzeczowniki" oraz "Czasowniki - liczba pojedyncza" - www.arson.pl
2. A. Fabisiak-Majcher "Zdania sylabowe" - www.wir-wydawnictwo.com
3. A. Dębicka "Układanki lewopółkulowe" - www.konferencje-logopedyczne.pl
4. A. Dębicka "Pamięć symultaniczna i sekwencyjna" - www.konferencje-logopedyczne.pl
5. J. Cieszyńska "Kocham czytać" - stymulacja rozwoju mowy poprzez wczesną naukę czytania. - www.we.pl
Gdyby potrzebowała Pani pomocy logopedycznej, kogoś kto pracuje moją metodą zachęcam do zajrzenia na stronę www.szkolakrakowska.pl, są tu nazwiska terapeutów z całej Polski.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska