Problem dotyczący opieki nad dzieckiem
Witam Panią,
przeczytałam artykuł zamieszczony na stronie CzasDzieci.pl dotyczący dylematów rodziców odnośnie trudnych wyborów: opieka na dzieckiem w domu czy powrót do pracy.
Czy mogła by Pani mi doradzić, ponieważ mam dylemat. Moje roczne dziecko ma średni niedosłuch, chodzi w aparatach obecnie zajmuje się nim babcia - ale jest w podeszłym wieku i to jest tymczasowa pomoc - ja chodzę do pracy.
Dziecko moje potrzebuje coraz większego zaangażowania jak chodzi o opiekę domową i nie tylko (chodzimy do logopedy i na rehabilitację) i mam dylemat czy znaleźć opiekunkę czy wrócić do pracy. Nie ukrywam, że w pracy mam pewien odpoczynek od domowych zajęć. A opiekunkę którą miałaby opiekować się synem raczej powinna mieć predyspozycje do opieki nad dzieckiem niedosłyszącym. Gdzie takiej szukać? Co powinnam zrobić Pani zdaniem?
Pytanie przesłała Pani Kasia

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Kasiu,
nie ukrywam, że ten rok jest niezwykle ważny dla rozwoju mowy i dobrze byłoby, gdyby Synek miał kogoś kto będzie umiał mówić, tak by pomóc dziecku opanować system językowy. To nie musi być specjalista, ale ktoś kto potrafi w prosty sposób opowiadać co robi.
Np. TERAZ MAMA GOTUJE ZUPKĘ. MAMA OBIERA MARCHEWKĘ. MARCHEWKA JEST POMARAŃCZOWA. TERAZ MAMA UMYJE MARCHEWKĘ. WRZUĆ MARCHEWKĘ DO GARNKA i itd. trochę tak, jak się uczy obcego języka.
Dwa pierwsze lata życia dziecka są najważniejsze dla jego rozwoju, budowania języka i wychowania (spełniania poleceń i dostosowywania się do reguł społecznych).
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska